sobota, 14 czerwca 2014

Red velvet Rockabilly cupcakes

Wymyśliłam sobie jakiś czas temu, że chciałabym upiec biało czerwono czarne cupcakes. Zamówiłam barwniki spożywcze, ale nie mogłam zdecydować, z którego przepisu na red velvet cake skorzystać. Ostatecznie skorzystałam z Moich Wypieków i wyszły pyszne! Masę do zdobienia zrobiłam już po swojemu :)


Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/4 szklanki cukru
  • 1 łyzka kakao
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 duże jajka
  • 1,5 szklanki oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka maślanki
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki czerwonego barwnika spożywczego w proszku
  • ewentualnie po 1 truskawce na babeczkę :)
Składniki kremu:
  • 450g serka Mój Ulubiony
  • 1,5 szk cukry pudru, 
  • 200g masła, 
  • aromat waniliowy
  • barwniki spożywcze: biały, czerwony, czarny
Przygotowanie:
  • wymieszać oddzielnie składniki suche i mokre (bez sody i octu). Bo dokładnym wymieszaniu ich osobno, wlewamy mokre do suchych i mieszamy ręcznie (najlepiej widelcem)
  • do szklanki wlewamy ocet i dodajemy sodę. Mieszamy i szybko przelewamy powstałą pianę do ciasta i mieszamy.
  • przekładamy do foremek, umieszczamy w każdej truskawkę jeżeli mamy ochotę i pieczemy 20 min w temp. 180 stopni.
  • przygotowujemy krem miksując twarożek z masłem i cukrem pudrem. 
  • dzielimy krem na 3 części (ich wielkości zależą od tego, jak chcemy dekorować babeczki). 
  • do każdej z części dodajemy barwnik (dosłownie czubek łyżeczki) i do masy czarnej dodatkowo łyżeczkę kakao.
  • po upieczeniu studzimy babeczki i dekorujemy kremami. Ja do czarnej i czerwonej masy użyłam tych buteleczek z Tchibo.
 Ciasto jest czerwoniutkie :)


1 komentarz: